Je probeert een update van Windows 10 te installeren maar krijgt de foutmelding zoals hierboven beschreven. Ook met behulp van de Windows update assistent werkt het niet. Een aanpassing in het register bood in dit geval de oplossing. Let wel op want aanpassingen doen in het register is niet zonder gevaar. Vergelijk met een operatie in de hersenen. Als je het verkeerde aanpast kan dit grote gevolgen hebben voor je computer zoals het niet meer op kunnen starten van de computer. Besef dus goed wat je doet of laat het aan een expert over.

U hebt een andere printer aangeschaft waardoor de HP software overbodig is geworden. Daarom heeft u de HP software netjes verwijderd maar zodra u de computer opstart krijgt u toch een foutmelding in beeld dat HP een module niet kan vinden. Hieronder vindt u een voorbeeld van een vergelijkbaar scherm:

Dit wordt veroorzaakt doordat er in Windows een nog mogelijkheid zit om programma's bij het opstarten van de computer anders dan degene die in het tabblad 'opstarten' staan. Om dit op te lossen gaat u alsvolgt te werk:

  1. Start procedure.
  2. Open de verkenner
  3. Klik in de menubalk op 'Beeld'
  4. Kijk of 'verborgen items' is aangevinkt. Als dit niet zo is, doe dat dan.
  5. Ga naar C:\Users\ZZZ\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (ZZZ is de naam van het profiel)

  6. Verwijder 'Monitor Ink Alerts'
  7. Vink de 'verborgen items' weer uit.
  8. Sluit de verkenner en alle programma's.
  9. Start de computer opnieuw op en kijk of het scherm nog terug komt.
  10. Einde procedure.

Wanneer het probleem niet is opgelost kunt u contact opnemen met helpdesk-aan-huis via +31 6 19776946 of This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. De computer kan dan (vaak direct) op afstand worden overgenomen en het probleem worden opgelost. Geschatte arbeidstijd minder dan 15 minuten.

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=E3nay4PeGuo

® 30-6-2022 | Helpdesk-aan-Huis

Deze fout kan bij updates van W10 voorkomen. Wat je het beste kan doen is het volgende:

 

  1. Installeer de Windows Update Assistent.
  2. Voer deze uit.
  3. Start de computer opnieuw op.
  4. Kijk of het probleem is opgelost. Zo ja, ga naar stap 5. Zo nee, ga naar stap 6.
  5. Installeer alle overige updates. Einde procedure
  6. Vraag Helpdesk-aan-Huis om hulp (tegen een vaste prijs)

Voor vragen of opmerkingen bel naar +31 6 1977 6946 of mail naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Vanaf vandaag kan de volgende fout optreden wanneer je tot nu toe nog Office 2010 (Outlook) gebruikte i.c.m. Exchange.

 

De reden hiervoor is dat Office 2010 al sinds oktober 2020 niet meer wordt ondersteund door Microsoft wat betekent dat er geen updates meer worden uitgegeven. Maandenlang is hier door Microsoft voor gewaarschuwd middels een gele balk bovenin de applicatie en werd er geadviseerd om zo snel mogelijk over te stappen.

Nu is het zover dat je gedwongen wordt om actie te ondernemen. Je kunt meerdere dingen doen:

  1. Gaan werken met een ander mailprogramma zoals Thunderbird. Nadeel is, dat alles opnieuw ingesteld moet worden. De mappenstructuur zal waarschijnlijk intact blijven omdat er gebruik wordt gemaakt van Exchange wat betekent dat alles (inclusief de structuur) in de cloud zit opgeslagen. Je moet dus wel de juiste inloggegevens (inclusief wachtwoord) en instellingen van de inkomende en uitgaande mailservers ergens hebben om alles goed in te kunnen stellen.
  2. Gaan werken met de webmail versie van Outlook. Ook hiervoor moet je de inloggegevens hebben van je mailaccount.
  3. Upgraden naar de nieuwste versie van Office. Dit kan in abonnementsvorm 'Office 365' of een licentie voor 1 apparaat (Office 2019 Pro Plus). Voor beide versies moet worden betaald.

In alle gevallen kan Helpdesk aan Huis u hierin adviseren en helpen bij de implementatie van de nieuwe en het verwijderen van oude software. Dit kan vaak direct (tijdens kantooruren) zodat binnen een paar uur je weer helemaal up-to-date bent met behoud van alle gegevens en instellingen (waaronder Outlook).

Bel vrijblijvend naar +31 6 1977 6946 of mail voor meer info naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Wanneer je met de linkerknop op het windowslogo in de systeembalk klikt, gebeurt er niets.

 

  1. Start
  2. Zorg dat alle programma's zijn afgesloten
  3. Klik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van de systeembalk. Er verschijnt een snelmenu.
  4. Klik op 'Taakbeheer' (met links)
  5. Wanneer in het nieuwe venster onderin 'meer' staat klikt u daarop.
  6. Zoek onder het onderdeel 'Windows processen' naar 'Windows Verkenner'
  7. Selecteer deze en kies rechts onderin voor 'Beëindigen'
  8. Je zult zien dan de onderste balk tijdelijk verdwijnt.
  9. Zodra deze terug is, probeer dan de startknop opnieuw.
  10. Als deze werkt, start dan de computer opnieuw op (warme start) en test de startknop opnieuw.
  11. Werkt het dan nog steeds start dan de computer opnieuw op met een koude start.
  12. Einde

Warme start = Windows opnieuw opstarten met het commando 'opnieuw opstarten' in het startscherm.

Koude start = Windows opnieuw opstarten met het commando 'afsluiten' in het startscherm. Daarna de computer weer handmatig aanzetten.