fbpx

Briefpapier/watermerk toevoegen aan Libreoffice Calc

Je kunt kosten besparen door in je factuur het briefpapier toe te voegen. In Writer is het een stuk eenvoudiger maar na wat zoekwerk is het toch gelukt.

In het kort komt het op het volgende neer:

  1. Open een leeg document in Libre Calc.
  2. Scan je briefpapier en sla deze op als JPG- of PNG bestand.
  3. Voeg dit bestand in, in cel A1 van het lege document.
  4. Klik er met de rechtermuisknop op en verplaats deze naar de achtergrond.
  5. Verwijder in de 'pagina instelling' alle marges door deze allemaal op '0' te zetten.
  6. Kopieer de inhoud van je basis factuur bestand naar het nieuwe document maar begin hiermee vanaf de tweede regel in het nieuwe document. Dit vanwege de opmaak.
  7. Sla het nieuw gemaakt factuurbestand als sjabloon op zodat je nooit per ongeluk het origineel kan overschrijven.
  8. Klik op 'afdrukvoorbeeld' om te kijken hoe het eruit ziet.
  9. Als je denkt dat het goed is, druk hem dan af.
  10. Wanneer je de factuur per post verstuurd controleer dan of de adressering in het venster valt. Als dat niet zo is, speel dan met de complete inhoud vanaf de tweede regel totdat deze in orde is.
  11. Wil je de factuur niet per post maar via de mail versturen, print hem dan uit als PDF-bestand. Ook dan zal het briefpapier worden meegenomen.

Kom je er niet uit, neem dan gerust contact op via de mail of op +31 6 19776946.

®2022-12-02| Helpdesk-aan-Huis

Related Articles