In Outlook zie je rechts bovenin een schuifbalkje met 'De nieuwe versie van Outlook uitproberen'. Mijn advies is om dat voorlopig niet te doen om een paar redenen.
- De nieuwe versie is namelijk een webversie en dat betekent dat hij maar van een beperkte periode de mails laat zien. Dat zijn natuurlijk wel de meest recente mails.
- Daarnaast worden niet alle accounts automatisch omgezet naar de nieuwe Outlook en moet je vaak inloggegevens, mailinstellingen etc, bij de hand hebben.
- Ook zijn vaak invoegtoepassingen die door derden zijn gemaakt nog niet aangepast aan de nieuwe versie. Denk daarbij aan koppelingen met administraties, databases, Word, Excel.
Heb je er toch op geklikt of je hebt het idee dat je met de nieuwe webversie werkt en je wilt terug dan is dat eenvoudig te controleren en op te lossen.
- Start procedure.
- Rechtsboven in Outlook zie je dan waarschijnlijk een schuifbalkje staan met 'Het nieuwe Outlook'.
Zet die 'uit' en je ziet dat hij deze versie gaat verlaten. - Vervolgens krijg je nog een scherm voor feedback. Die kun je invullen of je kiest voor 'feedback overslaan'.
- Daarna zal die als het goed is de normale versie weer openen. Ze noemen die classic maar zo classic is die niet.
- Einde procedure.
Als het goed is, heb je dan ook de oude mail weer terug. Werkt dit niet, bel dan even om een afspraak te maken naar +31 6 19776946.
®2025-04-24 | Helpdesk-aan-Huis