Zoals het er nu naar uitziet, kiezen steeds meer werkgevers ervoor om hun medewerkers niet te verplichten om weer op kantoor te komen werken maar om ook een groot deel van thuis uit te blijven werken. Daar zijn meerdere redenen voor te bedenken, zoals kostenbesparing, efficiency, productiviteit verhoging en duurzaamheid.
Maar hoe zit het met het onderhoud van de apparatuur die thuis wordt gebruikt, de kosten voor een goede internetverbinding, de beveiliging thuis, inrichten van de laptop, koppeling van data tussen laptop en telefoon, etc?
En wie betaalt die zaken allemaal? Er zijn steeds meer CAO's waarin ook een zogenaamde thuiswerkvergoeding zit geborgd. Zo is in de CAO voor rijksambtenaren al een bedrag van € 363,00 netto afgesproken wat gebaseerd is op een berekening van het Nibud.
Veel werkgevers zijn best wel bereid om hier een financieel steentje aan bij te dragen maar willen dan ook graag weten wat ermee gebeurt en over meebeslissen en dat is vaak lastig.
Helpdesk-aan-Huis heeft hiervoor een product ontwikkeld waardoor de werkgever weet wat er voor een deel met de vergoeding gebeurt.
Het standaardproduct (voor € 120,00 per jaar) bestaat uit:
- 3 maandelijkse controles van de computer op Microsoft updates
- actualiteit van de PC beveiliging
- het versnellen van het opstartproces door overbodige programma's uit dit proces te halen.
Dit product kan worden uitgebreid (voor totaal € 150,00 per jaar) met:
- 3 maandelijkse controles van de beveiliging van netwerk o.a. op de firewall instellingen
- eventueel instellen van vaste ip-adres op de computer
- eventueel een apart werkprofiel aanmaken op de computer zodat werk en privé meer gescheiden worden en zo de produktie en concentratie ten goede komt.
Een laatste optie die er aan kan worden toegevoegd is een helpdesk op afstand die gebeld kan worden bij problemen. Dit gebeurt op basis van een uurtarief (€ 60,00) waarbij wordt afgerond per kwartier. Aan het einde van de maand krijgt u een factuur met daarop de kosten die buiten het abonnement vallen.
Bovengenoemde bedragen zijn exclusief BTW.
Alle werkzaamheden gebeuren op afstand m.b.v. Teamviewer en er wordt altijd vooraf contact opgenomen wanneer de computer wordt overgenomen zodat de privacy gegarandeerd is tenzij anders wordt overeen gekomen.
Nieuwsgierig geworden naar wat Helpdesk-aan-Huis (nog meer) voor u kan betekenen?
Bel naar 06-19776946 of mail naar
NB. Door de grote belangstelling bestaat de kans dat er binnenkort een tijdelijke stop op dit product komt.