Vaak denk je dan aan een hardwareprobleem. Defecte videokaart, videokabel of losse kabel of beeldscherm. Niet was in dit geval minder waard. Dit was toch echt een softwareprobleem. Het lijkt op een driverconflict van de beeldschermadapters.
Jawel, deze heeft er 2. En ik heb ontdekt dat wanneer je de Intel(R) Iris(R) Plus Graphics uitschakelt, het beeld niet meer flikkert.
Het enige probleem wat overblijft is dat je dan het beeldscherm niet meer in kan stellen zoals de helderheid of de dag- en nachtmodus maar voor de rest loopt hij weer als een zonnetje. Totdat er weer een update van de Intel adapter plaatsvonden. Deze werd daardoor weer ingeschakeld en het probleem was weer terug. Dus opnieuw uitgeschakeld en daarna de een BIOS update gedaan naar F27. De veiligste manier is om naar de site van HP te gaan, serienummer in te voeren of je product te laten zoeken en dan de laatste biosversie daar vanaf te downloaden. Nu lijkt het probleem definitief opgelost en zijn beide drivers ingeschakeld.
Geen idee wat het probleem was maar het werkt.
Update 2022-11-09. Helaas is het probleem toch niet opgelost. Dus voorlopig de Intel Iris Driver bij de beeldschermadapters uitgeschakeld zodat hij niet meer flikkert. Helaas kan je de helderheid dan niet meer aanpassen.
Wilt u dat ik het probleem voor u oplos, neem dat gerust contact met mij op. Dit probleem kan op afstand worden opgelost.
®2022-11-04 Helpdesk-aan-Huis.nl