Een klant had door aanpassing van het Gmail beleid opeens problemen. Er konden geen mail meer worden gestuurd vanaf hun eigen domein naar Gmailaccounts. Het ging om de volgende fout.
550-5.7.26 Your email has been blocked because the sender is unauthenticated.
550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with either SPF or DKIM.
Om dit probleem op te lossen, moet er in de DNS omgeving een aantal zaken worden toegevoegd. Wat ik nu schrijf is gebaseerd op het werken met DirectAdmin.
- Start procedure.
- Login op DirectAdmin in het domein waar het probleem zich voordoet.
- Klik in het dashbord op 'E-Mail Accounts'.
- In het volgende scherm klik je rechtsboven op 'Schakel DKIM in'
- Als je dit hebt ingeschakeld ga je naar DNS management via het klantenpaneel.
- Voeg de inhoud van het DKIM record als TXT record toe aan de DNS instellingen.
- Het kan 4 uur duren voordat het daadwerkelijk werkt.
- Einde procedure.
®2024-10-22 | Helpdesk-aan-Huis