[Solved] Error 334 fail sending email/sms notifications

Laatst bijgewerkt: donderdag 03 mei 2018 Gepubliceerd: vrijdag 30 maart 2018

Sinds enige tijd zag ik in mijn logboek bovengenoemde melding verschijnen.Wat de oorzaak is, is moeilijk te achterhalen. Bij mij heeft het in ieder geval te maken met het feit dat ik Gmail gebruik voor het verzenden van meldingen. Zoals je misschien weet maakt Gmail gebruik van verificatiemethoden. Soms moet je de koppeling opnieuw verifieren. Reden kan zijn dat Google zij beleid heeft aangepast waarmee je akkoord moet gaan. Maar het kan ook te maken hebben met het feit dat je quickconnect domein is verplaatst. Die van mijn is van 'UK' naar 'Fr' gegaan. Dat heeft Google waarschijnlijk gesignaleerd waardoor deze de zaak blokkeert.

 

Oplossing

In de DSM ben ik naar de meldingen gegaan. Daar heb ik me afgemeld bij Gmail en vervolgens degegevens weer opnieuw ingevuld en aangemeld. Ik kreeg een pop-up serm van Gmail om mijn opnieuw aan te melden. Dit is normaal. Dit ging zonder problemen. Ook nog een melding van gmail gekregen dat de 'Synology mail notification' is gekoppeld aan mijn gmail account wat uiteraard klopt. Daarna nog een testmail gestuurd naar mezelf en die kwam netjes binnen.

De instellingen die je eerder hebt gemaakt waar je een melding van wilt ontvangen, waren gelukkig intact gebleven. Maar ik had ook niet anders van Synology verwacht.

Hits: 178
Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button